Végre egy cselekedet, amiben két játékos mérkőzik meg egymással. Ami nem éjfélkor zajlik le a forduló váltáskor, hanem real-time lehet nyomni a másik ellen. Lássuk, hogyan is működik.
Első lecke: A párbajba lépés
Amint úgy érezzük, hogy van merszünk hozzá, hogy párbajozzunk, a cselekvések közt a [Párbaj]-ra kattintva bejutunk a párbaj arénába. Itt várakozik a többi, párbajra váró karakter is. Láthatjuk a nevüket és a szintjüket. A pajzsra kattintva bővebb infót szerezhetünk róluk. Akár üzenetet is küldhetünk nekik.
Második lecke: A kihívás
Kihívni csupán velünk azonos, vagy legfeljebb 3 szinttel magasabb karaktereket tudunk. Minket éppúgy csak azonos vagy alacsonyabb szintűek hívhatnak ki. Mikor kihívunk valakit a következő böngésző frissítéskor (hatékony az F5 gombbal való frissítgetés), megkapja a kihívásunkat. Eldöntheti, hogy elfogadja, vagy sem. Bármelyik eset történik is, mi csak akkor látjuk, mikor frissítettük az ablakot.
Példa:
Sikeresen megtörtént a kihívás Türelmesen vársz ellenfeled válaszára. [Ha meguntad a várakozást, vagy meggondoltad magad.]
Az ellenfél ezt látja:
[Kihívó neve] (Szintje) kihívott párbajra [Elfogadom] [Elutasítom]
Elutasítás esetén visszakerülsz a párbajterembe. Elfogadás esetén pedig megkezdődhet a párbaj. Amennyiben sokáig nem érkezik válasz, egyszerűen megunhatod a várakozást és visszamondhatod a kihívást.
Harmadik lecke: A párbajban
Megjelenik előtted a párbaj ablak. Fent látod az ellenfél képét, csatakiáltását, adatait. Bal oldalt a chat, amit az ütésváltásoktól függetlenül lehet használni. Jobbra pedig egyelőre az életerőd és a harcbírásod. Egy kis magyarázat a párbaj szabályairól: A párbajban az kezd, akinek nagyobb az ügyessége. A sebzés a fegyver sebzésének másfélszerese. Az erő 15 pontonként 1-el növeli a sebzést, míg az ügyesség 15 pontonként 1-el növeli a védekezést (ez a súgóból van, de nem egészen világos). A Szerencse szintén sokat számít a párbajban. Az Egészség határozza meg meddig tudsz talpon maradni. Ha elfogy a Hp-d, elájulsz és vesztettél. Valamint a Harcbírásod minden ütésnél csökken, fáradsz. Sebesülés esetén a Harcbírás jelentősen csökken és ha elfogy szintén veszítesz. Vesztéskor az ellenfél kap egy tárgyat és némi aranyat. Mindkét fél kap tapasztalatot, pontot és változhat a hírneve. Aki elfut a párbajból, ugyanúgy veszít, mintha elájult volna. Maximum 6 percig tarthat egy ütésváltás, ha 6 percen belül valaki nem támad, akkor kimaradt az adott körből. Az, aki egymás után 3 körig nem üt (esetleg kilépett a böngészőből, stb) az a 4. körében automatikusan veszít.
Taktikák és tanácsok:
Alapvetően többfajta párbajkarakter létezik. Erő-egészségre tápoló: Hatalmasakat ütnek és sokáig bírják a küzdelmet. (Ügyességes kemény falat nekik) Erő-ügyességre tápoló: Közepeset ütnek, de jól is védekeznek, életerejük átlagos. (Ha jól használják verhetetlen) Ügyességre tápoló: Hatalmas védekezés, gyenge támadás és életerő. Viszont szinte megüthetetlenek. (Ügyesség-egészség karik ellen esélytelen) Ügyesség-egészség: Védelem jó, egészség jó. Tipikus "kifárasztom és meghal" kari. Kivédekezi a támadásokat és tovább bírja az ellenfélnél. (Erő-ügyességestől kikaphat csúnyán)
Hozzá kell tennem, ha nem jól megépített a karakter, vagy ha magasabb szintű ellen harcol, akkor a siker nem feltétlen garantált.
Ajánlott taktika:
A karaktert a fajtájára öltöztessük. Erő karit erőre, Ügyességest ügyire, a Erő-ügyesség és Ügyesség-egészség karikat pedig mind két értékre. Üvegcsét vagy tekercset is vegyünk minden párbaj előtt! A hátizsákunkba vásároljunk 1-1 fegyvert az alábbiakból. 1: Minél nagyobb erőt/támadást és sebzést adót. Ez lesz a támadó fegyverünk 2: Egyet, ami nagy ügyességet és vagy védelmet ad. A védekező harchoz. 3: Olyat, ami a lehető legnagyobb egészséget adja. Életerő és harcbírás növeléshez.
A harc közben a fegyvereket váltva taktikázhatunk.
Negyedik lecke: A Párbaj lefolyása
A nagyobb ügyességgel rendelkező fél kezd. Választhat fegyvert és taktikát. Taktikák: Védekező (nagyban növeli a védelmet, minimálisan a támadást) Normál (elvileg közepes támadás közepes védelem, én inkább gyenge támadó alig valami védelemnek mondanám) Támadó (Nagy támadás bonusz, kis védelem) Fegyverek: A hátizsák tartalmazza.
Elsőnek ajánlok egy védekező harcot a védő fegyverrel, felmérni az ellenfél képességeit.
XY ( teljesen ép ) támad egy rövid íj fegyverrel, és nem talált (Támadás: 57 Védekezés: 67)
A Támadás a mi támadónk, a Védelem az ellenfél védője. Ha a támadás nagyobb vagy egyenlő akkor eltaláljuk.
Majd az eredményt mérlegeljük. Amennyiben találtunk, vagy éppen hogy mellément, akkor az ellenfél Erő karakter. Ha duplája a védelme, mint a támadásunk, akkor lehet Erő-ügyesség vagy Ügyesség-egészség kari. Ha nagyon mellément, akkor Ügyességes karakter az ellenfél.
A Támadó és Védő értékek nem a karakterlapon olvasható értékek. Ezek egymáshoz hasonlított viszonyszámok. A Támadás és a Védelem közti különbséget mutatják.
XY ( teljesen ép ) támad egy kovácsolt alabárd fegyverrel, és talált (Támadás: 89 Védekezés: 21 Sebzés: 9)
Másik fegyverre cseréltünk és Támadó taktikát választottunk. Eltaláltuk az ellenfelet. A sebzés 9. (a fegyver szörnyekre 6ot sebezne!)
VZ ( halálosan megsebesült ) támad egy kétkezes pallos fegyverrel, és talált (Támadás: 85 Védekezés: 67 Sebzés: 10) XY ( egy könnyű sebet kapott ) támad egy kovácsolt alabárd fegyverrel, és talált (Támadás: 74 Védekezés: 27 Sebzés: 9) VZ elvesztette az eszméletét.
Támadó taktikát alkalmazva ellenfelünk valószínűleg szintén eltalál. Viszont ha jól taktikázunk, védekezünk, ha nagyot Támad az ellenfél (ilyenkor eltaláljuk, mert nem figyel a védelemre) Ha beáll védekezni, Támadjunk ki rá teljes erőből. Amennyiben megszorulnánk, vagy esélytelennek tűnik, hogy bárki eltalálja a másikat, váltsunk az Egészséget adó fegyverre és várjunk végig védekezve, amíg az ellenfél elfárad.
A taktikákat kipróbáltam. 80%-ban bejönnek, ha jól alakítjuk a karaktert, megfelelő fegyvereket veszünk és figyelünk a párbaj közbeni értékekre, taktikázunk. Mint említettem minden karaktert el lehet verni. Mindnek van egy ellenfele, amit nem tud legyőzni. Sok sikert annak, aki párbajra indul!
|